راهنمای خرید دستگاه های تکثیر پر سرعت
 
درباره وبلاگ


خوش آمدید
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 23203
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

دنیای ماشینهای اداری
سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 20:33 ::  نويسنده : وحید روحانی


دستگاه های سریع زن پریپورت یک سیستم چاپ با سرعت بالا همانند یک چاپخانه کوچک عمل می کند. این دستگاه از سه فن آوری برای چاپ استفاده می کند:

۱-اسکن کردن سند

۲-نمونه گیری از سند

۳-چاپ با سرعت بالا

این سیستم در واقع ترکیبی از تکنولوژهای مختلفه که همه دریک دستگاه جمع شدن. اما برای درک اساس اون یک یادآوری کوچک لازم هست. اگرشما به یاد داشته باشید در سال های نه چندان دور از دستگاه های تکثیراستنسیلی برای تکثیر اوراق در ادارات و مدارس استفاده می شد. استسیل در اصل نوعی پرده هست مثل توری یا شابلن در چاپ اسکرینبنابراین اساس کار اون شبیه چاپ اسکرین هست.

در واقع بر استنسیل مناطق تصویر دار اجازه عبور مرکب رو بر روی سطح چاپ شونده می دن و بر عکس مناطق بدون تصویر مانع از عبور مرکب بر روی سطح چاپ شونده می شن. عبور مرکب از مناطق تصویر دار هم به این معنی هست که باید منافذی برروی استنسیل وجود داشته باشه. در روش قدیمی این منافذ رو با ماشین تحریریا بصورت دستی با استفاده از یک قلم نوک تیز بر روی استنسیل حک می کردن .

البته استنسیل هایی که به این طریق ساخته می شد کیفیت بالایی نداشت و درحده تکثیر متن می شد از اون استفاده کردبا توجه به مقدمه ای که گفتیم پریپورت هم از نوعی استنسیل استفاده می کنه که به اون مستر گفته می شه . مستر در دستگاه های پریپورت به روش دیجیتال با استفاده از اسکنر تعبیه شده بر روی دستگاه یا با انتقال اطلاعات از طریق کامپیوتر بر روی اون برای چاپ آماده می شود. سپس با قرار گرفتن مستر در مسیر چاپ مرکب از نواحی تصویر دار اون عبور می کنه و بر روی سطح چاپ شونده که عموماانواع کاغذ هست منتقل می شود.در مقایسه با روش های چاپی مثل افست می تواند برای چاپ های پر تیراژ استفاده شود. از این حیث برتری در ارزان بودن تهیه مستر و زمان تولید اون و البته سرعت بالای چاپ هست.

سرعت چاپ این دستگاه می تونه به 130 صفحه در دقیق برسد. البته در مورد رقابت در کیفیت باید گفت که این مساله ای مطلق نیست اما کیفیت قابل قبول و متوسط به بالا هست. با استفاده از این دستگاه ها می شود بصورت تک رنگ و حتی چهاررنگ و با استفاده از رنگ های اسپات هم چاپ داشت. انواع پیشرفته تر از دستگاه های مجهز به امکانات بیشتری هستند و می شودآن هارا به کامپیوتر متصل کرد. این دستگاه ها می توانند در مسیر خط تولید به شبکه ای از پرینتر ها یا دستگاههای که می شود مراحل بعد از چاپ رو پشتیبانی کنند نصب بشوند.

البته برخی این دستگاهها رو جزو دستگاه های تکثیر می دونن و اون رو با انواع دستگاه های فتوکپی، چاپگرهای لیزری یا جوهر افشان مقایسه می کنند. به هر حال در چاپ شما بالای نسخه از یک نمونه چاپی رو تکثیر کنید قیمت تمام شده اون پایین تر از قیمت تمام شده چاپ با دیگر انواع دستگاه های تکثیر خواهد بود. در پایان باید گفت که در حقیقت دستگاه ها مابین دستگاهای کپی و دستگاه های چاپ افست قرار می گیرند. به نحوی که این دستگاه ها قادرند کارهای چاپی رو که برای دستگاه های کپی عادی زیاد و برای دستگاه های افست کم هستند چاپ کنند. این دستگاه ها در مارکهای متعددی تولیدمی شوندکه در اینجا ما به چند مارک اشاره می کنیم

ریسوگراف ، ریکو ، ناشوا ، گستتنر ، رکس روتاری



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای ماشینهای اداری و آدرس vahid858.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.